Cílem vzdělávacího programu je seznámit cílovou skupinu s hlavními principy marketingu obecně, specificky s principy marketingu v obcích, se současnými teoretickými poznatky, zdroji informací a praktickými dovednostními doporučeními ověřenými praxí, využitelnými v profesní činnosti členů cílové skupiny. V podmínkách Evropské unie, projektových aktivit obcí a nutnosti ekonomicky řídit obec jako podmínky její prosperity si klade za cíl přispět k myšlení a jednání účastníků vzdělávacího programu ve smyslu uplatňování moderních marketingových přístupů a metod v praxi řízení obcí.
Témata
Stručná charakteristika obsahu tématu
Marketingové řízení obcí
Marketingový proces v řízení obcí
Analýza marketingového prostředí, trhů organizací
Projektování marketingových strategií rozvoje obcí
Druhy marketingu, možnosti realizace v obcích
1. Marketingový proces
Situační analýza, SWOT analýza, analýza portfolia, model BCG - možnost využití v řízení obcí
Marketingové cíle a strategie
Marketingový mix, marketingové nástroje
2. Analýza marketingového prostředí,trhů organizací
Analýza mikroprostředí, makroprostředí, spotřebního trhu a spotřebního chování, postavení obcí v tomto procesu
Analýza trhů organizací
- analýza průmyslového trhu
- analýza obchodního trhu
- analýza státního trhu
- poznávání konkurence jako nezbytná marketingová
aktivita
Výzkum a výběr cílových trhů
3. Projektování marketingových strategií
Rozhodující činitelé spotřební přidané hodnoty
Identifikace potenciálních konkurenčních výhod
Odlišení produktu, služeb, image
Strategie umisťování výrobků a služeb na trhu
Vývoj a zavádění nových produktů, vývoj marketingové strategie pro úspěšný rozvoj obcí
4. Druhy marketingu
Marketing na internetu - služby internetu v marketingu, možnosti využití cíle marketingové komunikace na internetu
Politický marketing - průzkum voličů, základní postoje voličů, politická komunikace, realizace a strategie
Marketing služeb - tržní nabídka služeb, specifické charakteristiky služeb, vlastní poskytování služby
Vzdělávací program akreditovaný Ministerstvem vnitra České republiky pod č. AK/PV - 93/2008.